23948sdkhjf

Bygghemma överträffade förväntningar på köpfesten 

| Av Sebastian Mårtensson | Tipsa redaktionen

Online-aktören Bygghemma Group ökade sin försäljning med 50 procent under årets Black Friday-vecka, jämfört med samma period förra året. 

Läs också: Bygghemma redovisade rekordår 

– När vi nu summerar vår satsning i år på Black Friday kan vi konstatera att vi tagit ett viktigt steg framåt när det gäller vår målinriktade satsning på sociala medier, mobile-first och en utvecklad modell för kundanpassade erbjudanden med hjälp av bland annat AI. Jag vill därför passa på att tacka alla våra närmare 1 300 medarbetare för ett fantastiskt arbete med att underlätta och förbättra våra kunders köpupplevelse i enlighet med vår mission – “We make living easy”. Extra roligt är att det framför allt är våra egna varumärken som drivit försäljningen, säger Martin Edblad, tillförordnad vd och koncernchef. 

Andelen av försäljningen som gjordes via sociala medier ökade med drygt 1 600 procent jämfört med Black Friday förra året, rapporterar bolaget.

– Det är väldigt positivt att den satsning vi har gjort på att öka vår digitala närvaro och aktivitet i sociala medier i kombination med våra digitala verktyg och mobile first-satsning givit ett så omedelbart resultat, säger Martin Edblad.

Koncernen har i huvudsak två plattformar. På byggsidan har man till exempel ingår varumärkensom Bygghemma, Stonefactory, Taloon, Netrauta, Byghjemme, VVSKupp och Polarpumpen. På designsidan har man varumärken som Chilli, Trademax, Furniturebox, Kodin1 och Lampgallerian. 

Mer om: Bygghemma | näthandel
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Ratos om vd-bytena på Plantagen: ”Ett misslyckande”

H&M avbryter snart permitteringar vid huvudkontoret

1

Här byter Life läge

Digitala kvitton skapar nya möjligheter för relationsbyggande med kunderna

Icas storsatsning på digitala kvitton i samarbete med Kivra inspirerar andra aktörer inom retail att följa efter.

TEKNIK
Succé för mobillösning i Norge – nu är tjänsten på väg till Sverige

Ny ordförande i Svenska Stadskärnor

Nyhetsbrev

Svenska Apple Store-butiker öppnas igen – kräver munskydd

Arkiv

Ännu en Cykelringen-butik i konkurs

Kungsängen öppnar hos Åhléns

Så ser Åhléns citys nya herrmodeplan ut

Nya varumärken, barberare och hamburgerrestaurang ryms på totalrenoverade herrmodeplanet.

Sellpy växer och nyanställer

XXL återkallar permitterad personal i Norge och Finland

H&M har återöppnat 500 butiker senaste veckan

På nytt jobb
Plantagen med ny vd igen

Har ett förflutet från Ica Sverige och Procter & Gamble.

Liten konkursökning i detaljhandeln – men lönsamheten hårt pressad

Plus

E-handeln exploderar – men kan bli mer lokal

Woody värvar fler delägare från Bolist

Ny Ica och Apotek Hjärtat till hett gränshandelsläge – 3 600 kvadratmeter

På nytt jobb
På ny post hos Elon

Jysk nära 150 butiker i Sverige

Storstadssatsning för Blank the Hub

I sommar och höst väntar etableringar i Stockholm för butikskonceptet. Nu hoppas grundarna att kunderna längtar tillbaka till retail igen.

Gateau öppnar nytt – på nätet

TEKNIK
Nya tekniklösningar ska förhindra trängsel i butikerna

Cash IT, Store Display Nordics och Philips Professional Display Solutions hjälper butikerna att räkna kunderna.

På nytt jobb
Blir centrumchef hos Citycon

6 300 handelsföretag kan slås ut innan stödåtgärder når fram

På nytt jobb
Bygghandlaren med ny marknads- och försäljningschef

Föreslås bli ny LO-ordförande

H&M öppnar nya butiker för heminredning i Norge

Fortsatt låg framtidstro i handeln – minskar i e-handeln

Boozt stänger och öppnar skönhetsbutiker

Boohoo tar in miljarder – siktar på förvärv

Begränsat försäljningstapp för Clas Ohlson – vd nöjd

Björn Borg tappar omsättning och lönsamhet

Här får Willys sällskap av Systembolaget

Efter trängsellarm – Handels medlemmar oroliga för smittospridning

Sot of Sweden till Norge

Boozt ser stor osäkerhet på kort sikt

Se alla Företagens egna nyheter

Unboxing – Är din förpackning värd att packa upp?

Ny katalog: försändelseemballage till din webbshop

Paptic: Ett hållbart pappersemballage med plastens fördelar

E-handel: Varumärkesförpackningar ökar försäljningen

Dagar ni inte arbetar är bra dagar för utveckling!

Ny katalog: Emballage och inslagning för butik och webbshop

Passa På- Kostnadsfri utbildning med Handelsrådet!

Välkommen till den nya konjunkturen!

Rensa luften från bakterier med rätt dofter.

Skydda anställda mot kontakt med kunder.

Ta vara på doftens helande kraft i virustider

A50- en kraftfull Android mobil POS

Skapa enkelt skyltar med instruktioner och anvisningar

Digitalt onboarding verktyg till era nyanställda

Handelns digitala transformation!

Wave of brands confirmed for top retail event in Stockholm

Sätt pris på dina produkter med METO-prismärkningspistoler

Nordic retail event partners with top organisations in 2020

Scanlux Packaging öppnar kontor i Sverige

Major Retail Property Event Returns to Stockholm In June

Erbjud kunder fler betalsätt med våra PAX Android terminaler

KappAhl räknar besök med IMAS Sverige

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Sänd till en kollega

0.125