23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Robotlösning och självskanning hos XXL

Testar nya tekniska lösningar i butiken på Hamngatan i Stockholm.

Hämta e-handlande varor i butik är en tjänst som växer enligt XXL som därför byggt en pick-up robot som genom en lucka ger varan direkt till kunden i butiken på Hamngatan i Stockholm.

- Vi är den största sportaktören i Norden, med både varuhus och onlineförsäljning. Att låta näthandeln och butikerna samspela är en enorm fördel både för XXL och för våra kunder, som snabbt får tag i precis de varor de vill ha, säger Johan Ljung, tillförornad vd hos Sportkedjan i Sverige.

När kunden kommer till butiken läser roboten av en streckkod som skickats till kundens mobil och paketet levereras via en lucka.

Sportkedjan hoppas på färre returer.

I samma varuhus testar XXL även självskanningskassor och testet ska enligt kedjan fallit väl ut och ska utökas.



BREAKING
{{ article.headline }}
0.094