23948sdkhjf

Chimi eyewear tar över efter Nespresso

Efter pop up- butik blir det permanent enhet för solglasögonmärket i Stockholms city.

Chimi eyewear öppnar butik på Kungsgatan 6 i Stockholm i vår. Solglasögonmärket, aktuella också med skidglasögon, är grundat 2016 av Charlie Lindström och Daniel Djurdjevic. Försäljning sker via många modebutiker och därtill har märket sedan tidigare en butik på Krukmakargatan på Södermalm i Stockholm. 

Stockholms city tar märket över Nespressos tidigare yta om cirka 345 kvadratmeter varav 100 till 150 kvadratmeter är butiksyta.

Lokalen tog de över den 1 december och öppning är planerad till mars-april 2020.

- Vi är stolta över möjligheten att kunna skapa vårt varumärkesuniversum på en av Sveriges mest kommersiella gator. Chimi är på en spännande resa globalt men det är oerhört viktigt för oss att visa upp var vi kommer ifrån, och redovisa detta med en attraktiv marknadsplats för vår Flaghip store. Vi tackar Hufvudstaden för förtroendet att våga satsa på unga företag med höga ambitioner och ser fram emot att slå upp dörrarna våren 2020, säger Jonas Löhr, commercial director, Chimi eyewear.

I somras var glasögonmärket också först ut i Scandinavian Mans pop up-yta på Mäster Samuelsgatan i Stockholms city.

I ett pressmeddelande uppger fastighetsägaren Hufvudstaden att området kring Kungsgatan är under nyutveckling i samarbete med Stockholms stad och övriga fastighetsägare.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.109