23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Tre varumärken på gemensam yta

Nytt butikskoncept ser dagens ljus på Arlanda.

Svenska varumärkena CDLP, Urbanista och Chimi eyewear ska rymmas på gemensam yta i Terminal 5 på Arlanda flygplats utanför Stockholm.

Butiken öppnar den 12 december och ska erbjuda ett ”flygplatsanpassat utbud” med underkläder och badbyxor för män från CDLP, hörlurar från Urbanista och solglasögon från Chimi eyewear.

Butiken drivs av Swedavia i samarbete med retailbyrån Slash.ten.

- Den här gemensamma satsningen är ett fantastiskt, nytt och spännande sätt att driva fysisk butik på som både har hög kund- och varumärkesnytta. Vi är övertygade om att vi kommer få se många liknande samarbeten inom den fysiska retail-världen framöver. Att vi dessutom är först ut med det här konceptet på Arlanda känns extra kul, säger Anton Granlund på Slash.ten.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062