23948sdkhjf

Rekordår för Cyberphoto

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

E-handlaren går mot strömmen i fotobranschen.

Nästa år fyller Umeåbaserade e-handlaren Cyberphoto 25 år men redan i år kan bolaget fira med en rekordomsättning om 312 miljoner jämfört med förra årets 292 miljoner. Rörelseresultatet, EBIT, landade på 2,7 miljoner kronor jämfört med 3,8 miljoner kronor föregående räkenskapsår.

Att försäljningen ökat handlar enligt vd Patrick Ohlsson handlar om kunskap, god kundservice, förbättrad teknik och återbruk.

- Vi hade tidigt en enorm kunskapsbank som vi har förvaltat både via innehåll på vår hemsida men också tillsammans med våra anställda. I år blev vi återigen utsedda till Årets e-handlare av konsumenterna och mystery shoppers. Det är ett fint kvitto på att vi hjälper våra kunder och ger den bästa servicen. Vi har även utvecklat en ny hemsida och satsat stort på inbyte och begagnade produkter. Det finns goda möjligheter att återbruka produkter inom foto och det vill vi stödja till 100 procent, säger Patrick Ohlsson, vd i en kommentar.

Rekordomsättningen noteras också i en bransch, marknaden för foto, som rammats svårt av att bland annat mobiltelefonerna har tagit den enklare kompaktkamerans plats och enligt Gfk har branschens omsättning halverats enligt de senaste sju årens försäljningsstatistik.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Lanserar ny nätbokhandel: "Vi kan erbjuda lägre pris än våra konkurrenter"

Ska ta upp kampen med stora aktörer i branschen.

Järnia Outlet läggs ned – butiker på åtta orter berörs

Acne Studios byter läge – tillfälligt

DEBATT
Svensk Handels vd: ”Löneökningstakten måste vara mycket återhållsam”

Hon går till RO

Optimerad kundupplevelse gav effekt — onlineaffären växer för Interflora

Nyhetsbrev

Ahlsell bygger ut i Göteborg

Arkiv

Lust att organisera bakom e-handlarens tillväxt

Köpcentrumjättens kundklubb når över 1 miljon medlemmar

Sainsburys vd lämnar efter fusionsnederlag

Satsar på arbetsmiljön i kassan

Jysk öppnar nytt och nyinviger på samma dag

Åhléns digitaliserar också sina kvitton

Cykelkraft i nya händer

Krönika
Mer empati och positiv energi i retailbranschen

Säljer i MQ

Rekord för Apotea – då utökas den fysiska närvaron

Lyko till Femman

Fler butiker flyr – nu lämnar Nilson group

14 hoppar på hemelektronikkedjan

Möss tvingade bort Granngården – nyöppnar i Karlssons tidigare lokaler

XL Bygg Stenvalls förvärvar Lidbergs Trä

Loomis köper Nokas värdehantering

Gap backar – Old Navy knoppas inte av

Rekordlåg framtidstro i handeln

På nytt jobb
Tillbaka till Daymaker

Duni omorganiserar

Lindex stärker Stockmann

Här ökar Jula närvaron

Clas Ohlson backade i december

Asari till Kista

På nytt jobb
Ica Fastigheters vd går till Alecta

På nytt jobb
Lämnar modebranschen för nätmathandlare

På nytt jobb
Han ska driva Apotekets digitalisering

Östermalmshallen försenad igen – mars senaste budet

Oklart kring leksaksbutik på NK

Se alla Företagens egna nyheter

KappAhl räknar besök med IMAS Sverige

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Sänd till en kollega

0.125