23948sdkhjf

Strategierna som ska stärka Cervera

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Cervera nådde rekordförsäljning i december.

Köks- och inredningskedjans försäljning ökade i jämförbara butiker med 8 procent i december. E-handeln ökade med 46 procent och december blev den största försäljningsmånaden någonsin för kedjan. Det är också styrkan i en ökad e-handel och omnikanalstrategin som ska hjälpa kedjan ”nå en tillfredsställande lönsamhet”.

– Vi har inför årets julhandel satsat på en kombination av större volymer av centralt beslutat sortiment, samtidigt som vi har ökat det lokala mandatet för våra butikschefer att påverka inköp och volymer. I vår marknadskommunikation lyfte vi ”Hållbara julklappar för alla” och positionen som destination för hållbara presenter ska vi stärka ytterligare framöver. Det matchar väldigt väl med vad vi står för som varumärke och rimmar väl med vår samtid, säger Peter Rimbäck, vd i en kommentar till utvecklingen.

Peter Rimbäck klev på som vd i början av augusti och värvades till Cervera från H&M. Han eftrträdde Johan Junehed på posten.

I pressmeddelandet skriver kedjan också att ”vi kommer under det närmaste året att behöva jobba ännu närmare våra leverantörer och hyresvärdar för att säkra upp att vi alla kan tjäna pengar på långsiktigt hållbara nivåer”.

I Cervera ingår ett 70-tal butiker samt NK Glas, Porslin & Kök på varuhusen i Stockholm och Göteborg. Kedjans ägare är Accent Equity.

Mer om: Cervera
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Jysk öppnar nytt och nyinviger på samma dag

Satsar på arbetsmiljön i kassan

Åhléns digitaliserar också sina kvitton

Krönika
Mer empati och positiv energi i retailbranschen

Cykelkraft i nya händer

Säljer i MQ

Nyhetsbrev

Rekord för Apotea – då utökas den fysiska närvaron

Arkiv

Lyko till Femman

Fler butiker flyr – nu lämnar Nilson group

14 hoppar på hemelektronikkedjan

Möss tvingade bort Granngården – nyöppnar i Karlssons tidigare lokaler

Loomis köper Nokas värdehantering

Gap backar – Old Navy knoppas inte av

Rekordlåg framtidstro i handeln

XL Bygg Stenvalls förvärvar Lidbergs Trä

Teknikmagasinet om konkursen:”Finns stark intressent”

Hoppas nu på att annan detaljhandelsaktör ska vara beredd att driva kedjan vidare.

Bose stänger sina svenska butiker

På nytt jobb
Tillbaka till Daymaker

Duni omorganiserar

Lindex stärker Stockmann

Apoteket in i Doktor24

1

Teknikmagasinet i konkurs

Här placerar Na-kd sitt automatiserade Nordenlager

Här stänger Gamestop – 13 butiker bort redan i januari

Här ökar Jula närvaron

Clas Ohlson backade i december

Asari till Kista

På nytt jobb
Ica Fastigheters vd går till Alecta

På nytt jobb
Lämnar modebranschen för nätmathandlare

På nytt jobb
Han ska driva Apotekets digitalisering

Östermalmshallen försenad igen – mars senaste budet

Oklart kring leksaksbutik på NK

Strategierna som ska stärka Cervera

Sportamore tappar finanschef – går till Adidas

Ikea köper Londongalleria

På nytt jobb
Hon är ny marknadsdirektör på Ica Sverige

Se alla Företagens egna nyheter

KappAhl räknar besök med IMAS Sverige

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Sänd till en kollega

0.125