23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Optimerad kundupplevelse gav effekt — onlineaffären växer för Interflora

Interflora ökade försäljning i fysiska butiker och i e-handeln i december. Blomsterjättens julförsäljningen på interflora.se ökade med 20,5 procent under månaden.

Totalt ökade försäljningen för Interflora med med 8 procent jämfört med 2018.

Bakom ökning ligger enligt enligt Interflora blad annat ett uppdaterat sortiment, ökad trafik och en stark julkampanj.

– Vi är fantastiskt nöjda med vår julförsäljning speciellt med tanke på den mer utmanande kalendereffekten. Vår onlineaffär går bättre än någonsin och vi växer och tar marknadsandelar totalt sett. Vi har jobbat aktivt både med att levandegöra och optimera kundupplevelsen i alla kanaler och det verkligen givit resultat. Vi har den högsta kundnöjdheten som vi någonsin har uppmätt, säger Nina Lindvall, vd på Interflora i en kommentar.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.093