23948sdkhjf

Köpcentrumen med bäst och sämst service

Stora skillnader i bemötande vid ankomst och vid säljsamtal.

Servicen till kunderna är bäst i Mobilia köpcentrum i Malmö och sämst i Nova Lund, enligt en undersökning av 44 köpcentrum runt om i landet.

Läs också: ”Pristransparens den fysiska handelns största utmaning”

Det är undersökningsföretaget Precont-Pegasus som använt oannonserade butiksbesök för att jämföra servicen hos 68 butikskedjor inom 11 olika branscher belägna i 44 olika köpcentrum. Resultatet visar på stora skillnader i servicen hos butikerna beroende på köpcentrum. Skillnaden är så stor som 45 procent vid jämförelse av bemötande vid ankomst och säljsamtal.

–  När e-handeln tar över mer och mer så är säljsamtalet det viktigaste en butik har om de vill överleva. Detta har också betydelse för köpcentrumens framtid, säger Johan Lindholm, vd på Precont-Pegasus.

Vad de stora skillnaderna beror på kräver ytterligare fördjupning, men vissa slutsatser går ändå att dra, enligt Johan Lindholm.

– De centrum och gallerior som inte har det högsta naturliga flödet måste vara lite bättre på service och bemötande, vilket många också är. Servicen är en faktor som är viktig inte bara för den enskilda butiken utan även för köpcentrumets överlevnad.

Handelsplatserna med bäst service:

  1. Mobilia, Malmö
  2. Emporia, Malmö
  3. Hansa City, Kalmar
  4. Knalleland, Borås
  5. Mitt i city, Karlstad
  6. Triangeln, Malmö
  7. Mörby centrum, Danderyd
  8. Sollentuna centrum
  9. Backaplan, Göteborg
  10. Westfield Mall of Scandinavia, Solna

Handelsplatserna med sämst service:

  1. Nova Lund
  2. Väla, Helsingborg
  3. Grand Samarkand, Växjö
  4. Liljeholmen, Stockholm
  5. Birsta, Sundsvall
  6. Avion, Umeå
  7. Västermalmsgallerian, Stockholm
  8. MVG, Umeå
  9. Nacka Forum
  10. Gallerian, Stockholm
Kommentera en artikel (1)
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.078