Klarna och Gigstr i samarbete: ”Retail är inte döende - tråkig retail är döende”
Gigstr och Klarna lanserar en gemensam sastning med ambitionen att erbjuda e-handlare ”en skräddarsydd möjlighet att möta nya och existerande kunder i fysisk miljö efter egna förutsättningar och önskemål”.
Till sitt förfogande har Gigstr ett stort antal pop up-lösningar, -personal och lokaler, från mindre ytor i större butikslokaler och ytor i gallerior, för att göra det så enkelt som möjligt för handlare att öppna tillfälliga ytor fysiskt.
Idén är att e-handlare ska erbjudas möjlighet att annordna event och tillfälliga butikslösningar i egen regi eller genom så kallad co-branding tillsammans med Klarna.
– Retail är inte döende - tråkig retail är döende. Att erbjuda unika upplevelser som ger konsumenter mer än de förväntar sig kommer alltid vara relevant, och det är precis det vi ska göra tillsammans med Klarna och deras handlare, säger Rasmus Solholm, Gigstrs vd och grundare.
Den nya butikslösningen erbjuds svenska e-handlare som använder Klarnas tjänster.