23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Tillväxt för Löplabbet

Tvåsiffrig försäljningsökning för sportkonceptet.

Löplabbet, som är en del av Intersportkoncernen, kan lägga ett 2019 bakom sig med stark tillväxt och ny digital plattform. 

Intersports koncernchef Marcus Wibergh menar att det har varit ett succéår för konceptet med en försäljningsökning om 14 procent och med ett rörelseresultat före avskrivningar, EBITDA, på 5 miljoner kronor vilket är en förbättring med 6,9 procent.

- Vi har tagit flera initiativ för att höja kundupplevelsen ytterligare men hade aldrig nått dit vi gjort utan Team Löplabbet. Våra medarbetar runt om i Sverige skapar utan tvekan förutsättningarna för att fortsätta vår resa som sportspecialist inom löpning, säger Bjarne Koning, ny driftchef för Löplabbet och som fortsatt blir ansvarig för marknad och e-handel.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.157