23948sdkhjf

Fyra nya koncept till Hede fashion outlet

Utveckling fortsatt god för outleten i Kungsbacka.

I mars öppnar Scorett, Under Armour, Sail Racing och Espresso House butiker och kafé i Hede Fashion Oulet vars utbyggnad invigdes i oktober i fjol.

Outleten fortsätter även att notera besöksrekord och under januari ökade besökarantalet med 15,8 procent och omsättningen med 19,2 procent jämfört med samma månad föregående år.

–Vi känner oss stärkta av det enastående resultatet för 2019 och starten på 2020, både för oss på Hede Fashion Outlet och för VIA Outlets. Med det i ryggen fortsätter vi att utveckla Hede Fashion Outlet med ännu fler nya varumärken och en större upplevelse att välkomna våra besökare till, säger Per Wallentin, Nordic Business Director.

När fjolåret summeras kan Hede Fashion Outlet glädjas åt en ökning av antalet besökare med 7,3 procent jämfört med 2018. Under året ökade omsättningen med 12,3 procent jämfört med föregående år.

Också Via Outlets, som äger Hede fashion outlet, lägger ett rekordår bakom sig där försäljningen ökat på bolagets elva outlets runt om i Europa med 8,4 procent och ett besökarantal som ökat med 6,1 procent jämfört med föregående år.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.08