23948sdkhjf

Underklädeskomet ska växa med e-handel

”Rustar bolaget för fortsatt expansion”. En rad rekryteringar väntar.

På fem år har Boråsbaserade Miss Mary dubblat sin omsättning från 75 miljoner kronor till fjolårets cirka 150 miljoner kronor. Tillväxten är lönsam, enligt bolagets vd och delägare Elisabet Sandström.

Miss Mary har ökat omsättningen till återförsäljare, men framför allt är det den egna e-handeln som växer. Numera ligger andelen jämt fördelad på de båda kanalerna.

– Det som ligger till grund för den riktigt kraftiga tillväxten är e-handeln, säger Elisabet Sandström till Habit.

Med riskkapitalbolaget Scope, som är majoritetsägare, väntar en rad rekryteringar till bolaget. Först ut är Mikael Nyhlén som tillträder som digital chef i veckan. Han har hämtats från Resia Travel Group och har bakgrund hos bland andra Netonnet, Ellos och Best of Brands.

– Det här är första rekryteringen till våra nya ledningsgrupp. Det kommer många fler under våren. Vi rustar bolaget för fortsatt expansion, berättar Elisabet Sandström.

Vidare ska en chefssäljarroll, en operativ chef, supply chain-chef och så småningom en ekonomichef tillsättas.

Prognosen för 2020 är att dubbla omsättningen för den egna e-handeln.

– Det är där man kan påverka mest. Mikael Nyhlén kommer att se över hela kundresan, leveransalternativ, annonsering, han ska helt enkelt vässa e-handeln. Nu är det full fart framåt. Året har börjat jättebra.   

Jörgen Sandström, som tidigare hade rollen som digital chef, ska i stället ägna sig åt it-frågor och upphandling och arbeta strategiskt.

Miss Mary grundades 1957. Sedan januari i fjol är Scope majoritetsägare.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094