23948sdkhjf

D-Congress: Om värderingsstyrt företagande och betalningslösningar

En förmiddag om att ladda varumärket och företagandet med mening och om att vara redo att ta betalt som e-handlare efter 31 december 2020.

Dagens Handel är på plats i Göteborg för D-Congress och förmiddagen har bland annat handlat om att ladda varumärket och företag med meningen och göra gott.

”Om du ska vinna dagens och morgondagens konsument och helst också få dem att bry sig om ditt varumärke alls eller mer än en sekund så behöver du fylla det med mening och göra gott som företag”, förkunnade inledningstalaren på D-Congress Afdhel Aziz som pratade under parollen Conspiracy of love.

Att ladda varumärket med mening och bygga ett företag med ett högre värde och även agera gott som arbetsgivare må kanske inte vara något helt nytt men blir allt viktigare för dagens unga och kommande generationer och livslängden för företag och varumärken blir allt kortare.

Läs också: Skincity prisades på D-Congress

Mer än 70 procent av dagens konsumenter har lite eller ingen större lojalitet till varumärken i dag.

Men Afdhel Aziz menar att det gäller att se affärsnyttan i att göra gott och använda det på rätt vis istället för att se hindren och ej skrämmas av utmaningarna. Han radade också upp en hel radd företag som han menar lyckats med nya vis att arbeta som Warby Parker, Tesla och Patagonia men ävenAdidas och Nike.

En annan ytterst angelägen fråga för handeln och e-handlarna är nya regler och standarder för att minska kortbedrägerier. I fem år har man arbetat på europeiskt nivå för att försöka ta fram nya standarder och regler.

Nya direktiv och tekniska lösningar är på plats och sedan i september i fjol behövs det finns en lösning för tvåstegsautencitering. Nu finns 3DSecure 2.0 som ska göra transaktionerna mer friktionsfria och snabbare för kunderna.

Svensk Handels Bengt Nilervall råder alla aktörer att ligga på sina leverantörer av betalningslösingar under året för att vara redo innan den 31 december 2020. Detta för att inte se en ökning av nekade transaktioner och för att köpet ska gå igenom friktionsfritt för kunden.

– I Sverige har vi legat långt fram eftersom vi har mobilt bankid men i många andra europeiska länder har man inte kommit lika långt och därför är det viktigt att man är förbered så att man inte missar transaktioner.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.078