23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Lågprisvaruhus kampanjar med fiktiv chef – introducerar veckans pall

Inspireras bland annat av brittiska The Office.

ÖoB lanserar idag nya reklamkonceptet ”Smart, roligt, billigt” med en serie reklamfilmer i egna och köpta kanaler inspirerade av klassiskt sitcomformat och brittiska The Office. Förutom filmer ska den nya kommunikationen synas i varuhusen, på hemsidan, i veckobladen och bland annt i kedjans sociala medier.

I rollerna syns fiktiv kontorspersonal och en egensinnig chef.

– ÖoB har en mycket stark lågprisposition och är pionjären inom lågpris i Sverige. Med det nya konceptet bevarar vi vårt arv – att erbjuda smarta, roliga och billiga produkter. Vi vet också att vårt varumärke är starkt kopplat till humor, det är något vi tagit fasta på i det nya konceptet, säger Fredrik Johanson, kommersiell chef på ÖoB. 

I filmerna introduceras även begreppet veckans pall som ska visa lågprisvaruhuskedjans aktuella proukter.

Kampanjerna är skapade av reklambyrån Tillsammans ihop med FLX och Måns Herngren.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.093