23948sdkhjf

"Alla marknader vi kan nå från Göteborg är intressanta"

Jollyroom öppnar för handel i nytt land.

I dag etablerar sig e-handlaren i Österrike efter en smygstart via sociala medier. Jollyroom är sedan 2018 verksamt i Tyskland och Österrike blir det andra landet för bolagets europasatsning.

– När man ger sig ut på en stor marknad blir det extremt viktigt att hålla sig sann till sin egen affär och sina styrkor. För Jollyroom handlar det om att hålla fast vid det nordiska uttrycket, arbeta aktivt med content och om att skapa personliga relationer till målgruppen. Därför har sociala medier blivit en väldigt viktig kanal för oss även i Europa, säger Frida Ekholm, Marknadschef på Jollyroom.

– Det tog oss 6 månader att bygga upp branschens största Instagramkonto i Tyskland. Idag har vi ett Influencer nätverk på fler än 400 profiler i Tyskland som vi jobbar med löpande.

Kunder i Östterike ska likt Tyskland servas från centrallagret i Göteborg och just nu byggs en centraliserad verksamhet med en lagerkapacitet om 66 000 kvadratmeter.

E-handlaren använder DHL:s tjänster för leveranserna till Tyskland och Österrike som sammankopplas från Göteborg. Godset går till Tyskland och sedan in i Österrike för distribution med Österrikiska Posten.

–  Alla marknader som vi kan nå från Göteborg är av intresse för oss i dagsläget. På sikt är det även aktuellt att öppna ett Europalager för att kunna spetsa till våra leveranstider och nå ännu fler marknader, säger Ole Sauar, vd.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094