23948sdkhjf

Ny marknadschef på Björn Borg

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Rekryteras internt.

Emma Lidfeldt har utsetts till posten som ny marknadschef hos Björn Borg. 

Läs också: Björn Borg tappar omsättning och lönsamhet

Hon rekryteras internt och har arbetat för sportmodebolaget sedan 2015 bland annat i flera pr- och kommunikationsroller som social media manager, pr- och social media manager och senast som brand communications manager.


– Det känns såklart väldigt roligt och spännande. Jag ser fram emot att, tillsammans med teamet fortsätta bygga ett starkt och inspirerande sportmodevarumärke. Jag har varit en del av Björn Borg sedan 2015 och under åren har vi som team gjort kampanjer och aktiviteter som förflyttat varumärket i den riktning vi vill, vi har en fortsatt spännande resa framför oss som jag ser fram emot att vara en del av, säger Emma Lidfeldt till Habit.

Hon meddelar vidare att Björn Borg vill fortsatt inspirera till träning och för att ta sportmodebolaget  ännu närmare slutkunden ska fler beslut baseras på kundinsikter och skapa inspirerande aktiveringar som målgruppen efterfrågar.

– Vi kan konstatera att våra digitala kanaler är fortsatt viktiga för oss och där har vi stor möjlighet att på olika sätt inspirera människor till träning för ett bättre och friskare liv, dessutom med en hög frekvens. Under tider som dessa märker vi att det efterfrågas mer än någonsin och då vill vi såklart försöka addera det värde vi kan.

Som exempel tar Emma Lidfeldt det globala, långsiktigt ambassadörssamarbetet med Joel Kinnaman som företaget inledde tidigare i år.

– Tillsammans med honom kan vi nå ut med våra budskap och inspirera på ett effektivt sätt. På samma sätt kommer vi arbeta med lokala ambassadörer på våra olika marknader.

 Vad är det bästa med att arbeta på Björn Borg?

– Jag drivs av att få arbeta med en varumärkesförflyttning och det gör den här platsen extra spännande. Men jag skulle säga att det är kulturen och människorna, att vi tillsammans tror på att sätta höga mål och att träning hjälper oss att bli vår egen bästa version, det är ett sammanhang som jag trivs bra i och tror starkt på. Att vi sedan valt att ta det och använda i vår kommunikation känns som det mest inspirerande att få göra.

Mer om:Björn Borg
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Mat och apoteksvaror i samma påse

1

Svensk Handel: Riv upp plastpåseskatten – underlaget felaktigt

Normal öppnar 10 minibutiker

Target stänger butiker på grund av upplopp

Jaktia i medvind – öppnar ny butik i september

Matkasseföretag hämtar CFO från Speqta

Nyhetsbrev

E-handel för Flying Tiger Copenhagen

Arkiv

Digitala kvitton skapar nya möjligheter för relationsbyggande med kunderna

Icas storsatsning på digitala kvitton i samarbete med Kivra inspirerar andra aktörer inom retail att följa efter.

Stabilt konkursläge men en andra våg hotar i höst

Polarn O. Pyret i Norge i rekonstruktion

Dotterbolaget omfattar 21 butiker.

Footways omsättning backar

Han är ny ordförande i Svensk Egenvård

Tio nya Julavaruhus och fem nya Hööksbutiker under 2020

Hos dem ökar e-handeln mest

Förändringar i Väsby centrum – Willys tar över efter Coop

Cervera presenterar nytt affärsområde

Boohoo köper resten av snabbväxande Pretty Little Thing

Ellos vd lämnar

Marina Davarinou kliver av vd-posten efter drygt tre år.

125 000 pandemianställda får fast jobb hos Amazon

Nytt cityläge för Kjell & Company

Här öppnar Glitter

Nätapoteket växer och flyttar till nytt lager

På nytt jobb
Han tar klivet upp som vd för HL Display

Nu öppnar Ronneby Outlet

Footway vill köpa Caliroots

På nytt jobb
Ny ordförande i Svenska Stadskärnor

Plus

Glöm inte uppgradera betallösningen i tid

1

Här byter Life läge

H&M avbryter snart permitteringar vid huvudkontoret

Kungsängen till Åhléns

Ännu en Cykelringen-butik i konkurs

XXL återkallar permitterad personal i Norge och Finland

H&M har återöppnat 500 butiker senaste veckan

Plus

E-handeln exploderar – men kan bli mer lokal

Jysk nära 150 butiker i Sverige

På nytt jobb
På ny post hos Elon

Gateau öppnar nytt – på nätet

Se alla Företagens egna nyheter

Unboxing – Är din förpackning värd att packa upp?

Ny katalog: försändelseemballage till din webbshop

Paptic: Ett hållbart pappersemballage med plastens fördelar

E-handel: Varumärkesförpackningar ökar försäljningen

Dagar ni inte arbetar är bra dagar för utveckling!

Ny katalog: Emballage och inslagning för butik och webbshop

Passa På- Kostnadsfri utbildning med Handelsrådet!

Välkommen till den nya konjunkturen!

Rensa luften från bakterier med rätt dofter.

Skydda anställda mot kontakt med kunder.

Ta vara på doftens helande kraft i virustider

A50- en kraftfull Android mobil POS

Skapa enkelt skyltar med instruktioner och anvisningar

Digitalt onboarding verktyg till era nyanställda

Handelns digitala transformation!

Wave of brands confirmed for top retail event in Stockholm

Sätt pris på dina produkter med METO-prismärkningspistoler

Nordic retail event partners with top organisations in 2020

Scanlux Packaging öppnar kontor i Sverige

Major Retail Property Event Returns to Stockholm In June

Erbjud kunder fler betalsätt med våra PAX Android terminaler

KappAhl räknar besök med IMAS Sverige

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Sänd till en kollega

0.125