23948sdkhjf

Ny marknadschef på Björn Borg

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Rekryteras internt.

Emma Lidfeldt har utsetts till posten som ny marknadschef hos Björn Borg. 

Läs också: Björn Borg tappar omsättning och lönsamhet

Hon rekryteras internt och har arbetat för sportmodebolaget sedan 2015 bland annat i flera pr- och kommunikationsroller som social media manager, pr- och social media manager och senast som brand communications manager.


– Det känns såklart väldigt roligt och spännande. Jag ser fram emot att, tillsammans med teamet fortsätta bygga ett starkt och inspirerande sportmodevarumärke. Jag har varit en del av Björn Borg sedan 2015 och under åren har vi som team gjort kampanjer och aktiviteter som förflyttat varumärket i den riktning vi vill, vi har en fortsatt spännande resa framför oss som jag ser fram emot att vara en del av, säger Emma Lidfeldt till Habit.

Hon meddelar vidare att Björn Borg vill fortsatt inspirera till träning och för att ta sportmodebolaget  ännu närmare slutkunden ska fler beslut baseras på kundinsikter och skapa inspirerande aktiveringar som målgruppen efterfrågar.

– Vi kan konstatera att våra digitala kanaler är fortsatt viktiga för oss och där har vi stor möjlighet att på olika sätt inspirera människor till träning för ett bättre och friskare liv, dessutom med en hög frekvens. Under tider som dessa märker vi att det efterfrågas mer än någonsin och då vill vi såklart försöka addera det värde vi kan.

Som exempel tar Emma Lidfeldt det globala, långsiktigt ambassadörssamarbetet med Joel Kinnaman som företaget inledde tidigare i år.

– Tillsammans med honom kan vi nå ut med våra budskap och inspirera på ett effektivt sätt. På samma sätt kommer vi arbeta med lokala ambassadörer på våra olika marknader.

 Vad är det bästa med att arbeta på Björn Borg?

– Jag drivs av att få arbeta med en varumärkesförflyttning och det gör den här platsen extra spännande. Men jag skulle säga att det är kulturen och människorna, att vi tillsammans tror på att sätta höga mål och att träning hjälper oss att bli vår egen bästa version, det är ett sammanhang som jag trivs bra i och tror starkt på. Att vi sedan valt att ta det och använda i vår kommunikation känns som det mest inspirerande att få göra.

Läs mer om:Björn Borg
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel

Jag accepterar Nordiske Mediers villkor och avtal

Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Här stänger modekedjan

Invigningsdatum för Xiaomis första Mi Store i Sverige

H&M-varumärke i blåsväder – anklagelser om rasism

Arken Zoo stärker butiksnätverket i Göteborg

Akademibokhandeln öppnar och stänger

Modeoutlet noterar försäljningsrekord i juli

Nyhetsbrev

Jollyroom plockar in kapital

Arkiv

Allt närmare Amazon Go-lansering i London

VRG genomför riktad nyemission

På nytt jobb
Blir kommunikationschef hos Jysk

Ljusning för Thernlunds: "Kunderna har kommit tillbaka till butikerna"

I juli ökade försäljningen i de fysiska butikerna med nära 30 procent. Nu väntar ytterligare satsningar på e-handel och sortiment.

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

Modemärken öppnar tillfälligt i Kärnan

Svensk Digital Handel om Amazon: "Konkurrensen måste ske på lika villkor"

Svensk Digital Handel välkomnar Amazon men siar att prispress och tuff konkurrens väntar.

Amazon bekräftar: Lanseringen av svensk sajt redan igång

VRG utser ny koncernledning och ansöker om förlängd rekonstruktion

Ackordsförslag skickas nu ut till bolagets borgenärer.

Rekordhandel i Värmland när gränsen öppnades

Från Miinto till Zalando

Makeup Mekka till Sverige

På nytt jobb
Hon lämnar Fazer för Nordea

Öppnar ny outlet vid norska gränsen

Amazon ser ut att få helsvensk lansering

Ökad försäljningsvolym i detaljhandeln

Färre konkurser i detaljhandeln i juli

På nytt jobb
Återvänder till Duni – som vd

Första spadtaget för nytt Biltemavaruhus

Premiär för Butterick's i köpcentrum

RNB: Klartecken för fortsatt rekonstruktion

Zalando knyter till sig Arket

Foodora hackat – en halv miljon kunders personuppgifter läckta

Stark vändning för Uniqlo – ökade med 26 procent

På nytt jobb
Två lämnar och två tillkommer i Clas Ohlsons styrelse

Norgesgruppen lägger 200 butikers order hos Pricer

Lexington etablerar sig i Polen och öppnar första butiken i Paris

Scorett stänger butik efter hyrestvist

Miljardvallen sprängd för Jula i juni

Se alla Företagens egna nyheter

Årstider - Marknadsföring - Upplevelser

Att spela musik i butik - Vilken licens gäller?

Ljud som säljer och musiken som vi minns

Upplevelse i Butik – Så skapar du en butik som Säljer!

Vad är sinnesmarkandsföring?

IMAS levererar besöksräknare till Polestars nya showrooms

Kontorsrum att hyra på Styrmansgatan 2

Unboxing – Är din förpackning värd att packa upp?

Ny katalog: försändelseemballage till din webbshop

Paptic: Ett hållbart pappersemballage med plastens fördelar

E-handel: Varumärkesförpackningar ökar försäljningen

Dagar ni inte arbetar är bra dagar för utveckling!

Ny katalog: Emballage och inslagning för butik och webbshop

Passa På- Kostnadsfri utbildning med Handelsrådet!

Välkommen till den nya konjunkturen!

Rensa luften från bakterier med rätt dofter.

Skydda anställda mot kontakt med kunder.

Ta vara på doftens helande kraft i virustider

A50- en kraftfull Android mobil POS

Skapa enkelt skyltar med instruktioner och anvisningar

Digitalt onboarding verktyg till era nyanställda

Handelns digitala transformation!

Wave of brands confirmed for top retail event in Stockholm

Sätt pris på dina produkter med METO-prismärkningspistoler

Nordic retail event partners with top organisations in 2020

Sänd till en kollega

0.118