23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Electra gruppen satsar på nytt butikskoncept – vill etablera 20 butiker

Kedjekonceptet Elon Ljud & Bild breddas och får butiker med särskilt fokus på mobiltelefoni och tillbehör.

Electra gruppen gör en nischad satsning på telekombutiker inom konceptet för Elon Ljud & Bild. 

Det nya konceptet ska skiljas sig från dagens Elon Ljud & Bild-butiker på två områden; dels ska sortimentet ska ha ett tydligt fokus på telekom och produkter som surfplattor,
hörlurar, högtalare och tillbehör och därtill ska butikerna huvudsakligen ligga  i mindre lokaler på högtrafikerade destinationer som köpcentrum och centrumlägen.


– Electra har under de senaste åren utvecklat sitt telekomerbjudande för anslutna kedjor. Vi har byggt en digital infrastruktur och ett logistikflöde som försörjer våra butiker både när det gäller hård- och mjukvara.  Vi har en utmärkt
plattform som fungerar mycket väl mellan leverantörer, operatörer och våra kunder och väljer med denna satsning att fördjupa telekomaffären ytterligare, säger Anneli Sjöstedt, vd, i en kommentar.

Nu söker koncernen entreprenörer som vill starta ny verksamhet eller tillväxt från befintliga telekominriktade butiker på mellanstora orter. Målet är att etablera ett tjugotal enheter inom telekomnischen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.158