23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Elon ökade försäljningen

Elon, med cirka 400 anslutna butiker i Sverige, ökade försäljningen med 4 procent under första kvartalet i år jämfört med samma period 2019. Hur den jämförbara försäljningssiffran ser ut framgår inte. 

Elon tror att anledningen till försäljningsökningen bland annat handlar om att konsumenterna spendera mer tid i hemmen, att kedjan satsat på fler leveranslösningar och lokal närvaro  är faktorer som spelat in vid försäljningsökningen. Kedjan ser ökad efterfrågan av på exempelvis bakmaskiner, luftrenare och kyl- och frysskåp.

– I dessa tider spelar förtroende en viktig roll och det är något som vi byggt upp i årtionden på många av de orter där vi är verksamma. I en del fall har kunderna numret direkt till butikschefen och ringer när de behöver hjälp, säger Stefan Lebrot, vd Elon group. 

 

Totala  rörelseintäkten för Elon Group i Norden  visar på en 5-procentig ökning under första kvartalet 2020 jämfört med samma period 2019.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11