23948sdkhjf

Elon ökade försäljningen

Elon, med cirka 400 anslutna butiker i Sverige, ökade försäljningen med 4 procent under första kvartalet i år jämfört med samma period 2019. Hur den jämförbara försäljningssiffran ser ut framgår inte. 

Elon tror att anledningen till försäljningsökningen bland annat handlar om att konsumenterna spendera mer tid i hemmen, att kedjan satsat på fler leveranslösningar och lokal närvaro  är faktorer som spelat in vid försäljningsökningen. Kedjan ser ökad efterfrågan av på exempelvis bakmaskiner, luftrenare och kyl- och frysskåp.

– I dessa tider spelar förtroende en viktig roll och det är något som vi byggt upp i årtionden på många av de orter där vi är verksamma. I en del fall har kunderna numret direkt till butikschefen och ringer när de behöver hjälp, säger Stefan Lebrot, vd Elon group. 

 

Totala  rörelseintäkten för Elon Group i Norden  visar på en 5-procentig ökning under första kvartalet 2020 jämfört med samma period 2019.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094