23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Panduro lanserar nytt butikskoncept och lyfter in leksaker

Första butiken med nya namnet Pando öppnar i Lund och ska ha särskilt fokus på pysselprodukter för barn samt leksaker.

Panduro öppnar första butiken under namnet Pando i Lund i november.

Butikskonceptet ska ha särskilt fokus på barns skapande, pyssel och kreativitet och därtill ska ett nytt sortiment från leksaksbranschen plockas in. Hälften av
sortimentet ska utgöras av befintliga Panduro-produkter och andra hälften ska enligt detaljhandelskedjan bestå av nya artiklar från leksaksbranschen. 

– Vi vill nu ge våra kunder större möjlighet att pyssla och prova på i större
utsträckning med befintliga och nya spännande produkter. Därför lanserar
Panduro ett nytt systerkoncept i form av Pando som fokuserar specifikt på
barns kreativitet och skapande, säger Rickard Kemfors, vd, Panduro i en kommentar.

Panduro grundades 1954 av Carlo Panduro i Danmark, men har sedan 1962 huvudkontor i Malmö och innefattar varumärkena Panduro, Kreatima, IN-EX samt Pipoos.

Panduro har 95 egna butiker i Sverige, Danmark,
Norge, Holland och Belgien samt e-handel. Gruppen omsättning uppgår till drygt 900 miljoner kronor.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11