23948sdkhjf

Babyshop växer – köper fransk e-handelsaktör inom barnmode

E-handlaren har förvärvat Melijoe och stärker därmed närvaron som global e-handelsaktör inom barnmode och leksaker.

Babyshop har förvärvat 100 procent av aktierna i franska e-handelsbarnmodeaktören Melijoe från det belgiska investeringsbolaget GIMV och grundaren Nathalie Genty.

Läs också: Babyshop tar in 100 nya miljoner

Enligt ett pressmeddelande ska GIMV och Nathalie Genty även fortsatt vara veksamma som delägare i bolaget. 

Med köpet som följer på tidigare förvärv av Alex and Alexa, Lekmer och Oii Design ska e-handlaren fortsätta att bygga på ett barnmodeimperium inom premium- och lyxbarnmode samt leksaker.

The Babyshop Group, grundat som Babyshop 2006 av Linn och Marcus Tagesson, består  i dag av  e-handelsvarumärkena, Alex and Alexa, Babyshop, Lekmer och Oii Design och hade tillsammans en total försäljning på över 100 miljoner euro i försäljning 2019. 

Melijoe grundades av Nathalie Genty 2007 och säljer i dag 150 barnmodemärken och har en omsättning på drygt 20 miljoner euro. I kundbasen finns omkring 300 000 kunder.

Parisbaserade Melijoe, med kundservicekontor i New Yorkoch Hongkong, ska fortsätta att 
vara separat varumärke inom koncernen men kunna dra nytta av koncernens storlek.

The Babyshop Group har försäljning till 140 länder och har huvudkontor i Stockholm men har även kontor i London, Oslo, Paris och Seoul.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.078