23948sdkhjf

Babyshop växer – köper fransk e-handelsaktör inom barnmode

E-handlaren har förvärvat Melijoe och stärker därmed närvaron som global e-handelsaktör inom barnmode och leksaker.

Babyshop har förvärvat 100 procent av aktierna i franska e-handelsbarnmodeaktören Melijoe från det belgiska investeringsbolaget GIMV och grundaren Nathalie Genty.

Enligt ett pressmeddelande ska GIMV och Nathalie Genty även fortsatt vara veksamma som delägare i bolaget. 

Med köpet som följer på tidigare förvärv av Alex and Alexa, Lekmer och Oii Design ska e-handlaren fortsätta att bygga på ett barnmodeimperium inom premium- och lyxbarnmode samt leksaker.

The Babyshop Group, grundat som Babyshop 2006 av Linn och Marcus Tagesson, består  i dag av  e-handelsvarumärkena, Alex and Alexa, Babyshop, Lekmer och Oii Design och hade tillsammans en total försäljning på över 100 miljoner euro i försäljning 2019. 

Melijoe grundades av Nathalie Genty 2007 och säljer i dag 150 barnmodemärken och har en omsättning på drygt 20 miljoner euro. I kundbasen finns omkring 300 000 kunder.

Parisbaserade Melijoe, med kundservicekontor i New Yorkoch Hongkong, ska fortsätta att 
vara separat varumärke inom koncernen men kunna dra nytta av koncernens storlek.

The Babyshop Group har försäljning till 140 länder och har huvudkontor i Stockholm men har även kontor i London, Oslo, Paris och Seoul.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Rekordpublik och många affärer gjorda när Ambiente återvände
Bik Bok om stängningarna: ”Butikshyrorna är en av faktorerna”
Omsättningen rasar för XXL
Leksaksbutik plockar ner skylten
Butiker tvingas stänga när barnklädeskedjan ger upp franchisemodell
Modekedja lämnar två gallerialägen
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
Habit
Transportnet

Sänd till en kollega

0.172