23948sdkhjf

Från Nilson Group till Ellos

Lämnar skokoncernen för posten som affärsutvecklingschef hos Ellos.

Alexandra Dornérus har rekryretats till posten som ny affärsutvecklingschef för Ellos Group.

Hon kommer närmast från skokoncernen Nilson Group och tjänsten som head of digital sales. Hon har även en bakgrun från Avensia och beskrivs ha omfattande kompetens inom digital affärsutveckling, försäljning och marknadsföring



Hos Ellos får hon huvudansvar för utveckling och implementering av koncernens försäljningsstrategi för externa marknadsplatser.



– Jag ser fram emot att bli en del av Nordens främsta e-handlare och att ytterligare utveckla erbjudandet. Ellos Group har en fantastisk och omfattande portfölj med egna varumärken som har stor potential för aktivering i fler försäljningskanaler. Vi kommer attrahera nya kunder i nya kanaler och på nya marknader. Fokus blir initialt att vidareutveckla de redan etablerade samarbetena och lyfta de kanaler som nyligen aktiverats, i och med detta ska vi säkra effektiva arbetsprocesser och rutiner som banar väg för lönsamma affärer. Jag är helt övertygad om att koncernens redan bevisade förändringsförmåga och nyfikenhet kommer leverera fortsatt tillväxt, säger Alexandra Dornérus, i en kommentar.

Alexandra Dornérus tillträder den 1 oktober och tar plats i ledningsruppen.

Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125