23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Kraftig nätökning för sport och fritid

Pandemin covid-19 har fått svenskarna att via nätet handla mer sport- och friluftsutrustning än tidigare. Det senaste halvåret har försäljningen av dessa produkter ökat med 41 procent, enligt statistik från betalningsbolaget Klarna.

Friluftsintresset visar sig också i en undersökning Klarna gjort där en tredjedel av svenskarna köpt tränings- och friluftsutrustning på nätet under det senaste året. Undersökningen visar också att ungefär hälften av de svarande, 47 procent, börjat träna mer hemma eller utomhus i stället för att gå till ett gym.

Bland de unga mellan 18-35 år har nästan sex av tio valt bort gym för att i stället träna hemma eller utomhus, och 72 procent av gruppen har onlinehandlat utrustning för detta.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063