23948sdkhjf

Så ser VRG:s nya satsning på Rizzo ut – koncernen ska nå lönsamhet inom två år

I samband med rapportsläppet för fjärde kvartalet kommunicerade sko- och accessoarkoncernen Venue Retail Group, VRG, att koncernen nu satsar på butiker med Rizzo-skylt igen.

Tre butiker för Accent ställdes om i somras och i veckan öppnade koncernen ny butik för konceptet i Fältöversten i Stockholm.

"Det nya konceptet handlar om ett breddat sortiment inom skor, klockor, väskor och smycken, en uppgraderad kommunikation i butiken, ny färgsättning samt en ny paketering av hållbara tjänster", heter det i ett pressmeddelande.

De fyra butikerna ska enligt koncernen ses som pilotbutiker som ska utvärderas och utvecklas vidare.

Nu när vi kan lägga rekonstruktionen bakom oss ser vi fram emot att utvärdera våra piloter och utifrån kundernas respons fortsätta utveckla ett vinnande koncept som kommer göra Venue Retail Group till ett lönsamt bolag inom två år, säger Lars Fins, vd, i en kommentar.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078