23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Sämre än förväntat för Clas Ohlson

Clas Ohlsons totala försäljning sjönk med -3 procent under oktober. Analytikerna hade i snitt väntat sig -1,3 procent, enligt Infronts samanställning av fem estimat.

Den organiska försäljningen steg med 2 procent. Här låg konsensus på +1,5 procent.

Clas Ohlsons onlineförsäljning ökade med 51 procent under månaden, mot väntade +39 procent.

"Utvecklingen av pandemin och de restriktioner som gäller på våra nordiska hemmamarknader har haft fortsatt stor påverkan på vår affär under oktober månad. Kundernas beteende liknade i stora delar det vi såg under våren och sommaren med minskad trafik till våra fysiska butiker, i synnerhet butiker i citylägen, men med en relativt god försäljning per kund", skriver bolaget.

Vid periodens utgång uppgick det totala antalet butiker till 228 (232).

I Sverige var försäljningen 3 procent ner. Organiskt steg försäljningen i Norge med 11 procent, i Finland var den ner 10 procent och regionen Utanför Norden visade en minskning på 13 procent.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141