23948sdkhjf

Gildhouse med ny vd och huvudägare

Tidigare vd för Designtorget tar över inarbetad smyckesverksamhet med stora kunder.

Pål Kårfalk är ny vd och huvudägare av smyckes- och accessaorföretaget Gildhouse som är leverantör och producent av smycken och håraccessoarer.

I portföljen finns de egna varumärkena Dazzling, Collections by Grace och Lilja&Lykke och därtill representerar bolaget varumärkena Kiss och Bon.

Förutom den egna portföljen arbetar bolaget med private label och designar och producerar åt stora detaljhandels- och dagligvarukedjorna egna varumärken. Bland kunderna och återförsäljarna finns ICA, Coop, Åhléns, Kicks, Lyko och Gekås.

– Mitt i en väldigt utmanande tid för detaljhandeln ökar vi nu styrkan i vårt produkt- och serviceerbjudande, säger Pål Kårfalk, vd och ny huvudägare för Gildhouse.

– Detaljhandeln har hittills under covid-19-pandemin upplevt en prövning utan dess like. Att i det läget gå in och ta ägaransvar för Gildhouse kan verka djärvt. Men jag ser en annorlunda verklighet, säger Pål Kårfalk vidare.

Gildhouse har under de senaste sex åren ägts och drivits av Johan Sigurdsson. Han ska även fortsättningsvis vara engagerad i Gildhouse, bland annat med ansvar för affärsutveckling, heter det vidare i ett pressmeddelande.

Pål Kårfalk har en längre bakgrund inom detaljhandel, både som företagsledare och egenföretagare. Han kommer senast från rollen som managementkonsult i detaljhandeln och var dessförinnan vd för Designtorget, försäljningschef på Mekonomen och affärutvecklingsansvarig på Lantmännen Cerealia.

Gildhouse har huvudkontor och lager i Varberg. Bolaget har 16 medarbetare och omsättningen uppgår till cirka 25 miljoner kronor årligen.

Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.125