23948sdkhjf

Bambora förenklar dina betalningar

Betaltjänstleverantören som sätter enkelhet och transparens i fokus. 

Sedan starten för sex år sedan har Bambora utvecklats till ett av Sveriges mest snabbväxande betalbolag. Över 120 000 kunder får en förenklad vardag tack vare Bambora, såväl frisören runt hörnet som den expansiva e-handlaren.  

– När vi startade ville vi bygga ett bolag som det skulle vara enkelt att bli och vara kund hos, berättar Peter Nilsson, Managing Director i Norden, och fortsätter.
– Denna ambition kan tyckas självklar och enkel idag, men betalningssystem har länge varit en snårskog av komplexa lösningar där man som kund varit beroende av olika leverantörer för att komma igång. Här såg vi en möjlighet att revolutionera marknaden genom att erbjuda handlare endast ett kontrakt som täckte alla behov och gjorde det möjligt att komma igång inom 24 timmar.

Sedan starten 2015 har Bambora omfamnats av såväl stora företag som Specsavers och Praktikertjänst som mindre aktörer inom exempelvis café- och restaurang-näringen.
– Driver du ett litet café vill du ju ägna all din tid åt gästerna och att utveckla din verksamhet, inte på hur du tar betalt. Detta möjliggör vi med enkla helhetslösningar och tydliga rapporteringar. Och om något skulle gå fel erbjuder vi en av branschens bästa och snabbaste kundtjänster som alltid är där för våra kunder via telefon, mail eller live-chat. 

Lyckat samarbete med Cervera

En av Bamboras större kunder är Cervera, vars samtliga fysiska butiker sedan två år tillbaka använder Bamboras helhetslösning. Allt som rör betalningen i butikerna, exempelvis kortterminaler och kortinlösen, levereras av Bambora.
– Cervera gjorde en stor upphandling och ville hitta en ny partner som kunde hjälpa dem att växa i sin omni-strategi (att kombinera e-handel med fysisk butik, reds anm). De hade byggt upp en väldigt bra e-handel men ville även förbättra kundupplevelsen i butiken, till exempel sin click & collect där kunden beställer på nätet och hämtar varorna i butiken. Vi vann den affären tack vare vår funktionalitet, vårt pris och att vi kunde hjälpa till med en förenklad redovisning. Vi kunde tillgängliggöra de betalsätt de ville ha och naturligtvis leverera en bra och friktionsfri tjänst.

Blickar mot globala lösningar

Med aktörer som Klarna och iZettle i spetsen är fintech-branschen mycket stark i Sverige. Bambora är sedan oktober 2020 en del av Wordline, den fjärde största betaltjänstleverantören i världen. Med dem i ryggen ser Peter Nilsson ännu fler möjligheter för Bambora att nå ut utanför Nordens gränser.
– I och med vår storlek kan vi nu satsa ännu större resurser på att få fram nästa generations betalningar, säger han och fortsätter. – När vi skalar något bygger vi det inte bara för att fungera i Norden, vi vill ha lösningar som kan rullas ut både europeiskt och globalt. Vi ser i både interna och externa undersökningar att vi har väldigt nöjda kunder som stannar kvar. Bambora är kända för att ha en snabb onboarding och support och att det är enkelt att vara kund hos oss. Det är vi stolta över.

BAMBORA
Grundades: 2015
Huvudkontor: Stockholm
Ägare: Worldline sedan 28 oktober 2020
Erbjuder: Betallösningar för butik och e-handel
Branscher: Detaljhandel, restaurang, tjänsteföretag, flyg och resa
Läs mer www.bambora.com 

Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.066