Digital chef lämnar när Rizzo Group samlar funktioner för försäljning och marknadsföring
Nu samlar sko- och accessoarkoncernen Rizzo Group, tidigare Venue Retail Group, funktionerna för försäljning, inköp och logistik i en gemensam avdelning och där ansvaret för all försäljning i fysiska butiker och online ska ligga.
Motsvarande sammanslagning görs av marknad och online där marknadsavdelningen ska hantera all marknadsföring och kommunikation framgent.
I samband med förändringen lämnar Daniel Eriksson, som verkat som digital chef, CDO, på konsultuppdrag sedan den nya koncernledningen presenterades i somras, bolaget.
Han lämnar Rizzo Group den 1 februari.
I övrigt förefaller bolagets koncernledning intakt och som den presenterades i augusti i fjol. Koncernledningen ska bestå av vd Lars Fins, finanschef Anders Arverud, marknadschef Helena Morland, Patrik Johansson som COO och ansvarig för försäljning och inköp/logistik, Maria Ryott på posten som CHRO och HR-ansvarig samt Jonas Stille på posten som CCO, change Mmnager och etableringsansvarig samt Elvira Eriksson, creative director och adjungerad i koncernledningen.
Rizzo Group är mitt uppe i ett omställningsarbete med lansering av ett nytt butikskoncept som sedan november 2020 rullas ut för Rizzo, som tidigare Accent-butikerna också byter namn till i Sverige samt nya Morris i Norge