23948sdkhjf

Leksaker växande kategori för Cdon

Ny samarbetspartner ska dra upp tempot i leksaksförsäljningen ytterligare.

Cdon har tidigare forumlerat ett uttalat mål om att växa inom produkter till barn- och baby samt leksaker.  För att dra upp tempot ytterligare har e-handlaren inlett samarbete med Bricks Direct för att kunna bygga ut sortimentet av Lego.

– Vi har sett en försäljningstillväxt under 2020 på 62 procent inom leksakskategorin. Idag har vi flertalet barn- och leksaksaktörer på marknadsplatsen och vi ser stor potential i att utöka detta segment ytterligare. Vi vill även kunna erbjuda våra kunder ett fullsortiment från de största leksaksvarumärkena och BricksDirect är en efterlängtad samarbetspartner, säger David Olhed, CCO, Cdon.

 

Via Cdon Marketplace säljer aktören redan i dag leksaker från Lekmer, Leksaksaffären, Adlibris, Spelbutiken och Cdiscount och målet är att bli den ledande aktören för baby, barn och leksaker i Norden.

 – Vi tillhandahåller idag över 400 000 barnprodukter inom kategorierna barn, baby och leksaker till vår ständigt växande kundgrupp. Vi ser att allt fler väljer att handla leksaker och barnprodukter på nätet och att leksaker inte är lika lättillgängligt som andra segment. Detta vill vi ändra på. Under 2020 hade vi över 120 miljoner besök på marknadsplatsen och en stor andel av dessa besökare visar intresse för leksaker, fortsätter David Olhed.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078