23948sdkhjf

Clas Ohlsons tidigare Sverigechef till Coop

Har även ett förflutet från Netonnet och ska leda nya affärsområdet försäljning och marknad.

I april tillträder Fredrik Uhrbom som ny försäljnings- och marknadsdirektör på Coop Sverige.

Han kommer närmast från Netonnet men arbetade dessförinnan som Sverigechef för Clas Ohlson. Han har även ett förflutet från arbete vid Svenska Exportrådet i Berlin och Köpenhamn och inom försäljning oh marknad hos Hultafors Group.

– Jag är mycket glad att Fredrik valt att ansluta till Coop och den resa vi är inne på. Han har i flera roller bevisat att han är en bred och kommersiell ledare som kommer att kunna utmana nuvarande branschnormer – inom digitalisering, fysisk handel och det som vi på Coop kallar digifysisk handel. Han har också, vilket vi ser är viktigt för rollen, erfarenhet från att ha ansvarat för och drivit butiker, säger Magnus Johansson, vd, Coop Sverige i en kommentar.

Fredrik Uhrbom ska leda de nyligen ihopslagna avdelningarna för försäljning och marknad som blev resultatet efter en omorganisation i november ifjol.

– Det känns oerhört roligt att få möjligheten att ta klivet in i dagligvaruhandeln och bli en del av Coop Sverige, säger Fredrik Uhrbom.

– Extra roligt att få bli en del av ett företag som sätter hållbar konsumtion, hälsa och välmående högt på agendan, ett område som kommer bli allt viktigare för att vinna kundens hjärta och förtroende samt skapa tydligt mervärde för Coops medlemmar. Från utsidan har jag följt Coop Sveriges omställningsresa och arbetet med att vässa sitt kommersiella erbjudande – en resa jag ser fram emot att få vara en del av och fortsätta utveckla tillsammans med medarbetarna inom hela Coop Sverige.

Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Rekordpublik och många affärer gjorda när Ambiente återvände
Bik Bok om stängningarna: ”Butikshyrorna är en av faktorerna”
Omsättningen rasar för XXL
Leksaksbutik plockar ner skylten
Butiker tvingas stänga när barnklädeskedjan ger upp franchisemodell
Modekedja lämnar två gallerialägen
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
Habit
Transportnet

Sänd till en kollega

0.125