23948sdkhjf

Snabb tillväxt för Jollyroom – ska nå två miljarder i omsättning 2021

Jollyroom hade ett framgångsrikt 2020 och det fortsätter att gå bra på det nya året. Näthandlaren hade en 30-procentig tillväxt under januari och februari.

Jollyroom är idag störst i Norden inom försäljning av barn- och babyprodukter på nätet. Den totala omsättningen för 2020 blev 1 770 miljoner kronor, en ökning med 300 miljoner jämfört med året innan.

Bolaget passerade en miljon i omsättning 2017 och räknar med att passera två miljarder under 2021. Man har redan kommit en bra bit på väg tack vare en flygande start på 2021. Under årets första två månader växte Jollyroom med närmare 100 miljoner kronor.

– Ett gediget lagarbete från alla delar i organisationen gjorde att vi avslutade 2020 i ett rasande tempo. Det är tydligt att den positiva trenden fortsätter in i 2021 och året har startat klart bättre än vad vi hade räknat med, kommenterar Mattias Jacobsson, kommersiellt ansvarig på Jollyroom.

Samtliga affärsområden har levererat stark tillväxt.

– Det kalla vädret som vi har sett i Norden de senaste veckorna har drivit extrema behov inom vissa kategorier – vi har bland annat sålt mer än 30 000 vinteroveraller och vuxit med mer än 1000 procent inom produktkategorin för vinterlek, säger Mattias Jacobsson.

Ambitionen är att fortsätta den snabba tillväxten och omsätta tre miljarder under 2023.

– Hela organisationen har jobbat stenhårt under lång tid för att positionera verksamheten för framtidens varuhandel, vi bygger sten för sten och jobbar metodiskt mot att nå ambitionen år 2023. Den stora övergången från fysisk till digital handel är i full gång och vi står välpositionerade för att möta den transformationen, säger Mattias Jacobsson

Jollyroom etablerades 2010 och sysselsätter nu cirka 500 anställda. Ole Sauar, koncernchef och grundare, kontrollerar bolaget med en ägarandel på 51 procent. Resten ägs av Egmont.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093