23948sdkhjf

Jollyroom tar höjd för julhandeln – investerar i Autostore

Barn- och babyjätten Jollyroom skalar upp Autostore för andra gången.

Jollyroom, som säljer barn- och babyprodukter online, investerar ytterligare i sitt automatiserade lager från Autostore. Detta för att ta höjd för julhandeln 2021. Tilläggsinvesteringen omfattar 60 extra robotar och 20 000 lådor. Den samlade anläggningen kommer att omfatta lite drygt 165 000 lådor och 167 robotar.

– Vi driver ett flertal förbättringsprojekt internt med fokus på kunden. Stora investeringar görs kopplat till kundupplevelsen i alla vertikaler inte minst webbplattform, lastmile-leveranserna och nu denna tilläggsinvestering i Autostore, säger Annett Hanna, tillförordnad marknadschef på Jollyroom.

Utökningen av Autostore är en förutsättning att uppnå en lyckad julhandeln, vilket är årets viktigaste försäljningsperiod. Logistikchef Cecilia Olsson, räknar med att Jollyroom ska skicka ut omkring 1,2 miljoner paket under Q4 2021, vilket är en ökning med mer än 20% jämfört mot föregående år.

– Den planerade tillökningen är ett naturligt steg för att kunna fortsätta möta kundernas krav på snabba och smidiga leveranser och kommer att bidra till förbättrad effektivitet, lönsamhet och en ökning i kapacitet. Vi förväntar oss en kapacitetsökning av ordrar, både smått och mellanstort gods, med cirka 40procent, säger Cecilia Olsson.

Förutom en av Nordens största Autostore-anläggningar, kommer nybyggda Campus Jollyroom att innehålla kontorsfaciliteter för upp till 300 medarbetare, loungeytor, eget gym med tillhörande bastu och yogaavdelning, restaurang och fria parkeringsplatser. Totalt sett är Campus Jollyroom Nordens största e-handelskomplex med 75 000 kvadratmeter lager och kontor.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.205