23948sdkhjf

Tema: Färre returer när tjänsten kostar

Hög returgrad påverkar hållbarhetsarbetet negativt, menar Ellos logistikchef Mathias Parkhagen.
När postorderföretaget Ellos blev e-handlare valde man att inte erbjuda fria returer. Beslutet har effektiviserat returhanteringen som betraktas som en viktig hållbarhetsfråga. 

Läs även: ”Porta kunder som returnerar ofta är fel väg att gå”

Mathias Parkhagen, logistikchef på Ellos Group, förklarar att målet är att erbjuda helt koldioxidneutr...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Dagens Handel och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Rekordpublik och många affärer gjorda när Ambiente återvände
Bik Bok om stängningarna: ”Butikshyrorna är en av faktorerna”
Omsättningen rasar för XXL
Leksaksbutik plockar ner skylten
Butiker tvingas stänga när barnklädeskedjan ger upp franchisemodell
Modekedja lämnar två gallerialägen
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
Habit
Transportnet

Sänd till en kollega

0.126