23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Blomsterlandet satsar med citybutik

Därtill presenteras ny logotyp.

Blomsterlandet hoppas nå nya kunder med produkter till hemmet, fönsterbrädan, balkongen och takterrassen med en ny citybutik som öppnat i gallerian vid Hornstull på Södermalm i Stockholm. Butiken ligger vid t-banestationen och blir för blomsterkedjan en mindre butik med ett smalare sortiment men som också vävs ihop med kedjans digitala affär.

– Intresset för att inreda med växter och att odla bara ökar – och det gäller också de som bor i lägenhet. Vi ser detta som en chans att komma lite närmare kunden och erbjuda större möjligheter att hitta produkter till hemmet, fönsterbrädan och balkongen eller takterrassen, säger Patrik Lindgren, försäljningschef på Blomsterlandet.

I den nya butiken presenter blomsterkedjan även en ny logotyp som är en del i en ny marknadsstrategi. En logotyp och ny form som är framtagen för att den ska fungera i fler kanaler och tilltala både trogna kunderna men även attrahera nya målgrupper.

– Blomsterlandet ska vara relevant för både en äldre och yngre målgrupp, och i det ingår att synas i digitala och rörliga kanaler. Det innebär att det ställs nya krav på logotypen för att den ska fungera även i de sammanhangen, Stephan Andersson, marknadschef.

Blomsterlandet, grundat 1989, omfattar med nyöppningen 64 butiker runt om i landet. Senaste nyetableringarna förutom Hornstull i Stockholm ligger i Lomma och Arninge.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.047|