23948sdkhjf

Blomsterlandet satsar med citybutik

Därtill presenteras ny logotyp.

Blomsterlandet hoppas nå nya kunder med produkter till hemmet, fönsterbrädan, balkongen och takterrassen med en ny citybutik som öppnat i gallerian vid Hornstull på Södermalm i Stockholm. Butiken ligger vid t-banestationen och blir för blomsterkedjan en mindre butik med ett smalare sortiment men som också vävs ihop med kedjans digitala affär.

– Intresset för att inreda med växter och att odla bara ökar – och det gäller också de som bor i lägenhet. Vi ser detta som en chans att komma lite närmare kunden och erbjuda större möjligheter att hitta produkter till hemmet, fönsterbrädan och balkongen eller takterrassen, säger Patrik Lindgren, försäljningschef på Blomsterlandet.

I den nya butiken presenter blomsterkedjan även en ny logotyp som är en del i en ny marknadsstrategi. En logotyp och ny form som är framtagen för att den ska fungera i fler kanaler och tilltala både trogna kunderna men även attrahera nya målgrupper.

– Blomsterlandet ska vara relevant för både en äldre och yngre målgrupp, och i det ingår att synas i digitala och rörliga kanaler. Det innebär att det ställs nya krav på logotypen för att den ska fungera även i de sammanhangen, Stephan Andersson, marknadschef.

Blomsterlandet, grundat 1989, omfattar med nyöppningen 64 butiker runt om i landet. Senaste nyetableringarna förutom Hornstull i Stockholm ligger i Lomma och Arninge.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078