23948sdkhjf

Sova skiftar uttryck

Vill med ett nytt butikskoncept uppmana till att val av säng ska få ta tid och formar en välkomnande lobby och entré där även tillbehörssektionen lyfts fram.

Sova har tagit fram ett nytt butikskoncept i samarbete med arkitektbyrån Jakobsson Pusterla och först ut att i ny skrud är butiken på Kungsgatan i Stockholm. Det nya konceptet omfattar allt från färgsättning och golvytor till skyltmanér, belysning och placering av stationer, tillbehörsbutiker och nya siktlinjer.

– Sängvaruhuset Sova är ett kunskapsföretag när det gäller sängar och hur sängen påverkar vår sömn. Vi behöver ständigt uppdatera oss för att behålla och förstärka vår ledande marknadsposition. Med det nya konceptet tar vi nästa steg i varumärkets framgångssaga och skapar moderna miljöer där våra kunder kan ta trygga och välgrundade beslut med hjälp av vår kunniga personal. Vi vet värdet av att prova ett flertal olika sängar innan man bestämmer sig för vilken säng man skall köpa. I tider av pandemi och ökad e-handel känns det extra kul att vi vågar satsa. Vi är övertygade om att den fysiska butiken är central för oss i vår ambition att hjälpa kunder att sova bättre. Kombinationen av bra butiker tillsammans med vår digitala butik är väldigt stark, säger Johan Forssman, vd Sova, i en kommentar.

Identitet, tydlighet och dynamik ska också genomsyra den nya butikskommunikationen medfysiska och digitala aktivitetsytor.

– En stor förändring i det nya konceptet är att Sovas egen varumärkeskommunikation framträder och tillåts ta plats. Vi har upplevt att kunderna ibland haft svårt att särskilja vår kommunikation från leverantörernas och detta är vi väldigt glada över att ha kunnat rätta till. Våra kunder är alltid i fokus och för att underlätta deras beslut krävs att de kan ta del av tydlig information, säger Linda Ahnfeldt, marknadschef, Sova.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.094