23948sdkhjf

Tuff månad för Clas Ohlson – tappade försäljning

Clas Ohlsons totala försäljning sjönk med -9 procent under april.

Analytikerna hade i snitt väntat sig en nedgång på 7,1 procent, enligt Infronts samanställning av fem estimat.

Den organiska försäljningen sjönk med 10 procent. Här låg konsensus på -8,9 procent.

Clas Ohlsons onlineförsäljning ökade med 68 procent under månaden, mot väntade +77,6 procent.

Vid periodens utgång uppgick det totala antalet butiker till 228 (228).

I Sverige var försäljningen 4 procent ner. Organiskt sjönk försäljningen i Norge med 21 procent, i Finland var den upp 16 procent och regionen Utanför Norden visade en minskning på 17 procent.

"De fortsatta restriktionerna på våra försäljningsmarknader i april medförde utmaningar i form av tillfälliga butiksstängningar och minskad kundtrafik. Under månaden har vi haft upp emot 40 norska butiker stängda vilket är den största bidragande orsaken till att vår totala försäljning minskar", skriver bolaget.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078