23948sdkhjf

Nytt förvärv av Mandel Design

E-handelsplattformen Mandel Design ingår i avsiktsförklaring om förvärv av 80 procent av aktierna i produkt- och e-handelsbolaget Never Brands.

Never Brands tar fram, marknadsför och säljer sina egna produkter via bolagets webbshop under varumärket ”Never Monday”. 

Det framgår av ett pressmeddelande.

Den indikativa köpeskillingen uppgår till 10 miljoner kronor, beräknat på 100 procent av aktierna i Never Brands. Betalningen sker i helhet med aktier i Mandel Design till ett värde om 7:50 kronor per aktie. 

Tilläggsköpeskilling kan utgå till Never Brands och utges i sin helhet av aktier i Mandel Design baserat på uppnådda ebitda-resultaten under räkenskapsåren 2021—2024.

Never Brands ligger i linje med Mandel Designs strategi att förvärva och bredda bolagets portfölj av bolag samt varumärken. Det förvärvade bolaget passar även "väl in" och "kompletterar" Mandel Designs nuvarande produktportfölj samt tillväxtstrategi.

Never Brands har upplevt en stark tillväxt historiskt och uppnådde en omsättning om cirka 1,7 miljoner kronor under 2020 med en förlust på drygt 0,5 miljoner kronor. Säljarna räknar att bolaget ska omsätta runt 3,5—4,5 miljoner kronor för helåret 2021 med positivt resultat och kassaflöde, skriver Mandel Design som sedan 2003 säljer kläder på nätet från ett stort antal dammodemärken.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125