23948sdkhjf

Hemmakväll lanserar ny kundklubb

I slutet av maj lanserar Hemmakväll en uppdaterade kundklubb som kedjan filat på sedan 2019. Därmed släpper kedjan, som numera har fokus på godis, det tidigare konceptet Soffgruppen.

– Den gamla kundklubben, Soffgruppen, baserades på filmkunden och hur Hemmakväll var förr. Vårt största fokus nu är godis, vilket är något som kan avnjutas överallt - inte bara i soffan, säger Camilla Fäldt, digital marknadsansvarig på Hemmakväll.

Den nya kundklubben är framtagen också efter feedback från kunden via dialog i sociala medier.
– Det känns väldigt roligt att möta alla efterfrågningar som våra kunder har haft och koka ner dem i vår nya kundklubb, nu kommer de att få ut mer värde vilket känns jättehärligt. Vi kommer dessutom att kunna interagera med medlemmarna på ett annat sätt och anpassa erbjudanden efter deras smak. Just godis är så personligt och det har vi verkligen tagit hänsyn till nu. Vi vill att en kund som älskar lakrits även ska få förmånliga erbjudanden om lakrits, säger Camilla Fäldt.

I samklang med den nya kundklubben har kedjan även tagit fram en ny app med ett digitalt stämpelkort. Valen som görs i början efter inloggning i kanalen, tillsammans med köphistorik, kommer sedan att vara med och styra vilka erbjudanden kunden får och vilken sorts innehåll som appen fylls med.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063