23948sdkhjf

Clas Ohlson med ny marknadschef

Ansluter från elbilstillverkare men har ett längre förflutet inom konsumentnära produkter och tjänster.

Tim Heldmann har utsetts till ny marknadschef, CMO, på Clas Ohlson.

Han tillträder den 16 augusti och kommer närmast från en liknande tjänst hos elbilstillverkaren Polestar, där han var ansvarig för varumärke, marknadsföring och retail. Han har även ett förflutet från ledande positioner på Red Bull, Procter & Gamble och Wella.

– Jag är väldigt glad att kunna välkomna Tim Heldmann till Clas Ohlson. Med Tims erfarenhet av internationellt varumärkesbyggande är jag övertygad om att vi kommer att kunna realisera ännu mer av den potential som finns i ett av Nordens mest välkända och omtyckta varumärken, säger Kristofer Tonström, vd och koncernchef Clas Ohlson, i en kommentar.

Genom sin nya position tar Tim Heldmann plats i koncernledningen och ska leda den koncerngemensamma kommersiella nordiska organisationen som arbetar med marknadsföring, varumärke och delar av kundresan som CRM och lojalitet.

– Jag ser verkligen fram emot att börja jobba med det duktiga teamet på Clas Ohlson och att vidareutveckla ett redan starkt varumärke på alla ställen där kunden kommer i kontakt med företaget. Clas Ohlson är ett varumärke som nästan alla känner till och jag ser det som en inspirerade utmaning att också göra företagets erbjudande till en naturlig del av alla hem på de nordiska hemmamarknaderna, säger Tim Heldmann, tillträdande CMO, i en kommentar.

Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.062