23948sdkhjf

Klart med ny vd till Care of Carl

Värvas från Ellos Group.

Det var i oktober i fjol som grundaren Henning Källqvist meddelade att han skulle lämna vd-posten för det e-handelsbolag han grundat 2010.

Nu står det klart att Carl of Carl har en ny vd i Mathias Ekström som enligt ett pressmeddelande tillträder posten så snart som möjligt.

Mathias Ekström har ett längre förflutet inom Ellos Group och kommer närmast från rollen som marknadschef, CMO. En post han arbetat på under de senaste fyra åren.

– Jag är oerhört stolt över vad vi har skapat och uppnått med Care of Carl under de senaste tio åren. Nu är det dags för Mathias att ta över som min efterträdare och jag är övertygad om att han kommer att passa väldigt bra i teamet och kulturen i företaget. Jag ser fram emot att fortsätta bidra till utvecklingen av Care of Carl genom min nya roll i styrelsen, säger Henning Källqvist, i en kommentar till vd-skiftet.

Trots att Henning Källqvist lämnar vd-posten ska han fortsätta arbeta för bolaget i rollen som styrelseledamot och i egenskap av näst största aktieägare i e-handelsbolaget.

– Vi är mycket glada över att Mathias tar över rollen som vd för Care of Carl. Han kommer med sin gedigna marknadsförings- och e-handelserfarenhet bidra till vår fortsatta utveckling inom vår redan mycket starka och framgångsrika marknadsposition, tillväxt och expansion. Vi är också övertygade om att Mathias med sin drivkraft och personlighet kommer passa perfekt i Care of Carl-teamet och den starka entreprenörskulturen, säger Fabian Månsson, styrelseordförande Care of Carl, i en kommentar.

Alldeles nyligen meddelade e-handlaren att bolaget gör sig redo för en bredare expansion och lanserar en ny sajt i höst som ska vara anpassad för kunder i hela Europa; även utanför nuvarande marknader Norden och Tyskland. Därmed skippar Care of Carl landsspecifik anpassning.

– Jag ser mycket fram emot att bidra till Care of Carls fortsatta expansion och tillväxt, tillsammans med det dedikerade teamet. Min ambition är att vi tillsammans ska utveckla och förfina Care of Carls kundupplevelse och utbud, för att göra det möjligt för ännu fler kunder att uppleva vårt samlade urval av premium- och lyxprodukter för stilmedvetna män. Jag tror att Care of Carl har stor potential att ytterligare befästa sin starka nordiska marknadsposition och samtidigt expandera till ytterligare marknader över hela Europa, säger Mathias Ekström.

Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078