23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Nystartat yogamärke till NK

Öppnar tillfällig yta.

Dagens Handel har tidigare skrivit om att NK i Göteborg satsar på att erbjuda pop up-ytor för kreatörer främst inom mode och design i samband med att dammodeplanet förändras och byggs om.

Under augusti öppnar nystartade yogamärket Sisterly Tribe en tillfällig yta på varuhuset i Göteborg.

– Vi har sedan vår lansering i januari fått en fantastisk respons på varumärket och våra produkter och nu är vi redo att växla upp ytterligare. Sisterly Tribe är i grunden ett digitalt varumärke, men jag tror på en kombination av fysisk och digital närvaro då varumärket och produkter kommer till liv på ett annat sätt i fysisk miljö och kundupplevelserna kompleterar varandra. Det har alltid varit en dröm för mig att finnas på NK och när möjligheten kom att lansera en pop-up där så tog jag den. Vi ser fram emot att erbjuda NK's kunder våra produkter och hoppas att de kommer tas emot väl, säger Kristin Hars, vd och grundare, i en kommentar.

Med det egna varumärket Sisterly Tribe satsar Kristin Hars på försäljning direkt till konsument. Kristin Hars har ett längre förflutet i modebranschen och har under de senaste fem åren arbetat på Bubbleroom. Hon har även under drygt 15 år i modebranschen även arbetat i London på företag som All Saints, River Island och Jack Wills. Med sitt egna märke gör hon yoga- och träningskläder i premiumsegmentet som är producerade på ett etiskt och mer hållbart sätt.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.137