23948sdkhjf

Tretti redo att satsa fysiskt igen

Söker nya franchisetagare för en nysatsning med butiker i Sverige.

E-handlaren Trettis ägare White Away Group vill återigen göra en fysisk butikssatsning och planerar att öppna nya butiker i hela Sverige. Detta sedan de fyra butikerna som öppnade 2020, i en större satsning som havererade men som var tänkt att resultera i 50 butiker, bland annat togs över av konkurrenten Elon. Från den satsningen finns endast en butik för Tretti kvar i Malmö.

Därför söker aktören ånyo franchisetagare som kan bygga vidare på det etablerade franchisekoncept som redan finns i Danmark och Norge.

– Vi ser en stor outnyttjad marknad i Sverige och med vårt framgångsrika koncept råder det ingen tvekan om att vi kan bidra till en positiv utveckling inom branschen. Vi satsar 100 procent på vitvaror och den lokala närheten i form av lokala franchisetagare som känner till staden och kunderna, och som samtidigt kan leverera personliga råd av kompetenta rådgivare. Kunderna kan därför förvänta sig en serviceupplevelse där de kan känna sig trygga i sina inköp av vitvaror, säger Henrik Paulin, head of retail expansion.

I grannländerna finns drygt 80 vitvarubutiker under varumärket Skousen men butikerna i Sverige ska gå under varumärkesnamnet Tretti. För att stötta satsningen har ägaren öppnat ett svenskt lager på mer än 10 000 kvadratmeter.

Vitvaruförsäljaren Tretti grundades i Sverige 2004 av Jan Friedman, Paul Fischbein och Victor Press. Bolaget ägs numera av danska White Away Group som köpte Tretti av svenska Qliro Group 2016.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079