23948sdkhjf

Inför Retaildagen: Så har Budbee förändrat e-handeln

Onsdag 8 september är det dags för Retaildagen! I år blir Retaildagen ett hybridevent vilket innebär att du kan vara med fysiskt på Epicenter i Stockholm eller via vår digitala plattform. De fysiska biljetterna är begränsade och bokningsbara fram till 24/8, så vänta inte utan säkra din plats redan nu. 

En av talarna är Budbees kommunikationschef, Ann Sonne, som kommer att prata om kampen om sista milen. Den globala paketmarknaden uppskattades innan pandemin vara värd omkring 465 miljarder USD och Budbees uppskattning är att enbart den europeiska marknaden växer med omkring 15 procent om året. Budbee har gjort det till sin hjärtefråga att ta hand om e-handelskunden från utcheckning till uppackning och erbjuder en transparent och flexibel upplevelse till omkring 30 miljoner människor i fem länder. 

Hej Ann! Berätta mer vad du kommer att prata om och vad man som åhörare kan förvänta sig.

– Budbee arbetar för att förenkla e-handelsuppevelsen och erbjuda marknadens bästa lösning från utcheckning till uppackning. Jag kommer att prata om hur vi sedan starten 2015 förändrat landskapet för e-handeln och möjliggjort en enklare och roligare vardag för mer än 30 miljoner människor i fem länder.  

Varför är sista milen-leveranser så komplexa?

– Den europeiska e-handelsmarknaden för mindre paket uppskattas vara värd omkring 75 miljarder euro vilket ger en fingervisning om hur många paket som varje dag är i omlopp. Dagens kunder förväntar sig snabba och transparenta leveranser som dessutom tar hänsyn till miljön och säkrar justa arbetsvillkor. Budbee klarar av att leverera på detta tack vare avancerade algoritmer och självlärande system, kombinerat med  ett dedikerat team av hårt arbetande kollegor, uppfinningsrikedom och mod.

Vad krävs för att förbättra sista milen? 

– Det krävs god förståelse för hur e-handel fungerar och vad kunder efterfrågar. Det går sannolikt inte heller att bli framgångsrik idag utan en välutvecklad teknisk plattform eller ett strategiskt hållbarhetsarbete. 

Till sist, vad ligger i pipen för Budbee just nu, något du kan avslöja?

– Vi håller just på att rulla ut våra första utomhusskåp som ett komplement till vår redan existerande infrastruktur av omkring 1500 inomhusskåp. Med utomhusskåpen får du som kund ännu fler valmöjligheter för hur, var och när du vill ta emot dina paket.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.062