23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Interflora skalar upp erbjudandet

Lanserar Interflora Home med ett utökat sortiment av snittblommor, buketter och kvalitetsväxter samt krukor, vaser och tillbehör.

Efter Gröna Flora, som lanserades i fjol och där blomsterkedjan erbjuder ett sortiment krukväxter och stora gröna växter online, breddas ny erbjudandet ytterligare med nya satsningen Interflora Home som ska kompletterar Blommogram-affären med ett sortiment för de som vill inreda med blommor och växter i fokus.

Det handlar om bland annat ett utökat sortiment av snittblommor, buketter och kvalitetsväxter  samt krukor, vaser och tillbehör från välkända varumärken. 

– Interflora Home är nästa steg för att fortsätta bygga ett livsstilsvarumärke och är ett naturligt komplement till vår gåvoaffär, säger Nina Lindvall, vd för Interflora i en kommentar.

– Intresset för gröna växter och blommor fortsätter öka och vi ser stor potential i att handla

växter online. Vårt mål är att vara Sveriges mest inspirerande onlinebutik för de blomstrande

och gröna inredningsdetaljerna.

Lanseringen av det utökade konceptet sker i ett läge då Interflora kan lägga ett 2020 bakom sig som blev det försäljningsmässigt  bästa året i företagets historia. Bolaget landade, enligt företaget, på en ökning på över 100 procent.

Interflora Home lanseras online och i samtliga butiker runt om i Sverige. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.093