23948sdkhjf

Skincity med fler lokala sajter: ”Vi har under flera år sett ett ökat intresse”

Den 19 oktober lanseras Skincity i Danmark på lokalt språk. Därmed lägger skönhetsaktören, som sedan i april i år ingår i Axel Johnson, till ytterligare en marknad vid sidan av Sverige, Norge, Finland och Storbritannien med förutom sajt på lokalt språk även en hudterapeutbemannad kundtjänst samt lokal marknadsföring.

– Vi har under flera år sett ett ökat intresse från den danska marknaden och har redan en befintlig kundbas som har hittat till oss via vår globala, engelskspråkiga sajt. Vi ser därför Danmark som ett naturligt steg för oss i vår vidare expansion och ser fram emot att nu även kunna erbjuda den danska kunden vår unika service på lokalt språk, säger Pernilla Nissler, tillförordnad vd.

På de i dag fem aktiva huvudmarknaderna finns även lokala kontor som, förutom att husera kund- och marknadsföringsteamen, även fungerar som showroom för bolagets varumärken och som mötesplatser för lokal press och influencers.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.14