23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Skönhetshandeln testar gränserna när branschen transformeras

Stark e-handel, växande apotekshandel, expansiva kedjor, breddad lågprishandel och nya affärsmodeller fortsätter att röra om i grytan i kosmetik- och skönhetsbranschen.

EUROPA ÄR VÄRLDENS största marknad för kosmetikprodukter och genomsnittssvensken konsumerar hygien- och kosmetikprodukter för cirka 2 000 kronor om året. Det är den högsta konsumtionen inom EU, enligt branschorganisationen Kosmetik- och hygienföretagen.

En konsumentundersökning som nyligen genomförts av Yougov på uppdrag av hudvårdsföretaget Weleda konstaterar att nästan nio av tio vuxna svenskar handlar hudvårdsprodukter regelbundet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web03