23948sdkhjf

Lämnar Bubbleroom för att satsa fullt ut på eget varumärke

I januari i år lanserade Kristin Hars, vid sidan av rollen som COO hos Bubbleroom, yogamärket Sisterly Tribe. Sedan dess har hon hunnit med att lansera varumärket bland annat med en tillfälliga yta på NK i Göteborg i augusti.

Nu väljer mode- och e-handelsprofilen att lämna Bubbleroom efter sex år för att satsa helhjärtat på den egna verksamheten.

– Sisterly Tribe är ett viktigt projekt och varumärke för mig, dels för att jag vill vara med och bidra till ett mer hållbart och ansvarsfullt arbetssätt inom modeindustrin, men också för att jag vill inspirera andra kvinnor att följa sina drömmar och leva ett liv som får dom att må bra inifrån och ut. Efter snart 6 år på Bubbleroom, och med 20 års erfarenhet ifrån modeindustrin, ser jag fram emot att vidareutveckla Sisterly Tribe på heltid och bygga ettföretag helt i linje med mina värderingar, säger Kristin Hars i en kommentar.

Sisterly Tribes produkter säljs i dag hos NK, hos utvalda yogastudios samt via egen e-handel. Kristin Hars blev av tidningen Resumé utnämnd till Sveriges Bästa Marknadschef inom kategori kläder år 2020 och var även i år nominerad till utmärkelsen.

Hon har varit delaktig i Bubblerooms tillväxtresa och när hon tillträdde omsatte e-handelsbolaget drygt 100 miljoner kronor vilket är att jämföra med dagens drygt 400 miljoner kronor för det numera börsnoterade modebolaget.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078