23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Clas Ohlson ökade försäljningen i januari

Har investerat i marknadsaktiviteter för att parera minskad kundtrafik under pandemin.

Jämfört med föregående år ökar Clas Ohlson sin försäljning under årets första månad med totalt sett 7 procent till 606 miljoner kronor. Samtidigt ökade den organiska försäljningen med 4 procent, uppger företaget i ett pressmeddelande.

Även online har försäljningen gått upp något jämfört med fjolåret och butiksbeståndet har ökat med två nya butiker sedan jämförelseperioden.

­ – De fortsatta restriktionerna medförde begränsad rörlighet i samhället i stort och minskad kundtrafik till våra butiker även under januari månad. Försäljningen online ökade med tre procent, vilket ska ses i ljuset av höga jämförelsetal då vi i fjol hade en ökning om 76 procent jämfört med 2020, säger Kristofer Tonström, vd och koncernchef.

För att parera den minskade kundtrafiken har företaget under januari, precis som i december 2021, investerat i marknadsaktiviteter, vilket förutom den direkta effekten under januari kan ge goda förutsättningar nu när restriktionerna försvinner, enligt Kristofer Tonström.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11