23948sdkhjf

Här byggs Åhléns om

Åhléns ritas om när fastighetsägaren Diös ruckar på butikslägen i Sundsvall.

Rapporterna om butiksnedläggningar i Sundsvalls citykärna har duggat tätt de senaste åren, och flera butiker har stängt eller lämnat en allt mer ödslig stadskärna för externhandeln i Birsta.

Men några sådana planer hyser inte Åhléns och nu står det klart att varuhuset byggs om tillsammans med fastighetsägaren Diös och koncentreras till ett plan från att tidigare ha omfattat två. Storleken på varuhuset förblir dock densamma.

– Åhléns gör en stor satsning i Sundsvall. Hela varuhuset kommer att byggas om med bland annat ny butiksinredning och förändrad layout. Med ett väl anpassat och "vässat" sortiment hälsar vi Sundsvallsborna varmt välkomna till den nyrenoverade butiken som kommer att stå klar i slutet av augusti i år. Varuhuset är öppet som vanligt under ombyggnaden. Vi har tilltro till Diös utvecklingsplan och ser mycket fram emot att inleda ombyggnationen, säger Pernilla Persson, varuhuschef Åhléns Sundsvall i en kommentar.

När fastighetsägaren stuvar om i city får även The Body Shop, Lekextra och Jess Frisörer nya lokaler. Utvecklingen inleds första kvartalet 2022. Jess Frisörer öppnar längs med Storgatan och Lekextra flyttar till en ny lokal intill frisörsalongen Sax & Kam och klädbutiken Henrix i In:gallerian. Bodyshop flyttar från övervåningen intill Åhléns i gallerian till Torggatan där butiken får entré från gatan.

– Vår ambition är att erbjuda Sundsvallsbor och besökare möjligheten att uppleva stadskärnan på ett modernt och tillgängligt sätt, och vi är riktigt glada över att våra hyresgäster delar den drivkraften. Vi har nyligen genomfört en liknande rockad i fastigheten intill, där Tele2 etablerade ett av Sveriges modernaste kundservicecenter. Som resultat ser vi nu ett utökat kundunderlag och en högre omsättning för flera av våra hyresgäster i huset – och ett större intresse för Sundsvall som etableringsort från flera stora aktörer. Tillsammans med våra hyresgäster skapar vi en konkurrenskraftig helhetsupplevelse som stärker stadskärnans attraktivitet, säger Anna Dahlgren, affärschef, Diös Sundsvall.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078