23948sdkhjf

Nya konkurrenter tänker knapra marknadsandelar: ”Vi ska växa rejält”

De nya så kallade Q-handelsbolagen växer snabbt och tänker knapra marknadsandelar från dagligvaruhandeln. "Vi ska växa rejält", säger Sofia Gunnmo, chef för Foodora Market.
De nya så kallade Q-handelsbolagen har med små plocklager i centrala stadslägen vuxit i en rasande takt under pandemin. Med sortiment på omkring 2 000 artiklar kan aktörerna leverera allt från diskmedel till färskvaror och vara på plats vid kundernas dörr på under en halvtimme.

Kunderna lägger beställningarna i bolagens appar och anställda i aktör...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Prova på-prenumeration
30 dagar för 0 kr.
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Dagens Handel och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Se senaste nyhetsbrevet ???id_11737???

Sänd till en kollega

0.109