23948sdkhjf

Nya konkurrenter tänker knapra marknadsandelar: ”Vi ska växa rejält”

De nya så kallade Q-handelsbolagen växer snabbt och tänker knapra marknadsandelar från dagligvaruhandeln. "Vi ska växa rejält", säger Sofia Gunnmo, chef för Foodora Market.
De nya så kallade Q-handelsbolagen har med små plocklager i centrala stadslägen vuxit i en rasande takt under pandemin. Med sortiment på omkring 2 000 artiklar kan aktörerna leverera allt från diskmedel till färskvaror och vara på plats vid kundernas dörr på under en halvtimme.

Kunderna lägger beställningarna i bolagens appar och anställda i aktör...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Dagens Handel och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Nästa svenska Apple Store ska öppna i april 2024
Laitis fortsätter söderut
Stänger efter snart 60 år: ”Jag orkar inte längre”
Ny Julabutik i före detta padelhall
Stronger byter vd – ”spännande tid att ta över”
Nova växlar upp – ny barn- och babykedja öppnar första butiken

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109