23948sdkhjf

Fastighetsägare vill göra det enklare att starta butik

Mitt Möllan i Möllevången i Malmö och Stena Fastigheter ska erbjuda korttidskontrakt för att få fler och nyetablerade lokala kreatörer och verksamheter att våga öppna butik.

– För Stena Fastigheters del har utvecklingen av Mitt Möllan betytt att vi kontinuerligt behövt anpassa vår affärsmodell för att bättre passa små nyetablerade företag och utveckla ett mer communitybaserat arbetssätt. Vårt nya pop-up koncept är det senaste i raden av anpassningar som känns helt rätt i tiden för att göra det ännu lättare för företag att testa sin affärsidé, utveckla sitt varumärke eller prova nya marknadsområden, säger Martin Landler, uthyrningschef kommersiella lokaler på Stena Fastigheter Malmö i en kommentar.

Nya hyresgäster ska värvas genom riktad pop up-kampanj, eventprogram och instegshyror för helt nyetablerade företag.

– Efter ett par trista pandemiår ser vi verkligen fram emot att aktivera vår mötesplats på riktigt igen. Redan nu finns ett dussin olika events planerade under våren – allt ifrån en nerdmarknad med flipper- och arkadspel till streetwear loppis och vårmarknad, säger Kajsa Blum, ansvarig konceptutvecklare på Mitt Möllan.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Se senaste nyhetsbrevet ???id_11737???

Sänd till en kollega

0.078